Ind- og udmeldelse

Genindtrædelse i folkekirken

Ønsker man at melde sig ind i folkekirken efter tidligere at have meldt sig ud, sker dette ved henvendelse til en præst i folkekirken. Man skal altid have en samtale med en præst for at genindtræde. Find præsternes kontaktoplysninger

Udmeldelse af folkekirken

En udmeldelse af folkekirken sker ved skriftlig henvendelse til kirkekontoret. Det kan både ske via en sikker mail og almindelig post. Send en sikker mail, eller find kirkekontorets adresse.

En ny dåbsattest udstedes, når udmeldelsen træder i kraft, og skattevæsenet får automatisk besked. Bemærk, at man ved udmeldelse fraskriver sig retten til handlinger i kirken, herunder vielse og bisættelse/begravelse. Det kan derfor være en god ide at snakke med sin pårørende efter en udmeldelse, så de er orienteret om den.